2022 05 06

Penkios dažniausiai pasitaikančios traumos žaidžiant golfą

Sporto medicina, reabilitacija, kineziterapija

Penkios dazniausiai pasitaikancios traumos zaidziant golfa

Pamažu šylant orams, dažnas skubame kuo daugiau laiko praleisti gryname ore. Juo pasidžiaugti galima žaidžiant Lietuvoje vis labiau populiarėjantį golfą. Medicinos diagnostikos ir gydymo centro kineziterapeutė Simona Povelauskienė tikina, kad ši sporto šaka yra puiki fizinio aktyvumo forma, gerinanti širdies ir kraujagyslių sistemos darbą, palaikanti kojų ir pečių juostos raumenyno jėgą. Tačiau ir šioje sporto srityje neišvengiama traumų bei skausmo apraiškų.

Nugaros skausmas

Tai bene dažniausia problema, kuri sukelia diskomfortą žaidžiant ir turi įtakos žaidimui. To priežastis – sutrikusi raumeninio stabilizavimo sistema, raumenų disbalansas, tam tikrų nugaros segmentų mobilumo trūkumas. Šios problemos gan lengvai išsprendžiamos įdėjus šiek tiek pastangų besimankštinant ir atliekant apšilimą. Esant nugaros skausmui verta pasikonsultuoti su specialistais. Jie padės kuo greičiau grįžti į žaidimą ar net jį pagerinti.

Alkūnės tendinitas, dar kitaip žinomas kaip tenisininko / golfo žaidėjo alkūnė

Tai raumens sausgyslės audinių uždegimas, atsirandantis dėl sumažėjusio audinių gebėjimo prisitaikyti prie pakartotinių judesių, pavyzdžiui, kamuoliuko mušimo. Norint išvengti tendinito, patariama pratinti audinius prie didesnio krūvio palengva ir apšilimo metu skirti daugiau dėmesio alkūnės-pečių juostai. Na, o jeigu žaisdami dažnai jaučiate alkūnės ar dilbio skausmą, rekomenduojama apsilankyti pas traumatologą, reabilitologą ar kineziterapeutą.

Kelio skausmas ir jo traumos

Mušant kamuoliuką, atraminės kojos keliui tenka atlaikyti didžiulę jėgą. Kad neįvyktų kelio trauma, kojų, sėdmenų ir korseto raumenynas turi būti stiprus ir balansuotas.

Pečių rotatorių manžetės traumos

Peties skausmas gali atsirasti naktį arba kai ranka iškeliama virš peties ar net ir mušant kamuoliuką. Rotatorių traumos įvyksta dėl perkrovos, raumenų disbalanso stabilizacinės raumenų sistemos silpnumo. Esant peties skausmui žaidžiant ar atliekant kitus judesius bei miegant, reikėtų kreiptis į traumatologą, reabilitologą ar kineziterapeutą. Nedelskite ir kuo greičiau pradėkite gydyti traumą.

Klubo traumos

Klubo, kaip ir peties, sąnarys yra palyginti mobilus, todėl raumenims tenka atlaikyti stiprias apkrovas, ypač užsimojant ir smūgiuojant. Reikalingas ypač stiprus klubo raumenynas ir puikiai gebantis stabilizuoti liemens raumenynas. Apšilimo metu nepamirškite klubams skirtų pratimų.

„Atsiradus skausmui blogėja ne tik žaidimo rezultatai, bet ir mažėja mėgavimasis aktyvia veikla, – sako kineziterapeutė Simona Povelauskienė. – Dauguma problemų ir traumų yra lengvai išvengiamos. Tereikia kiek daugiau dėmesio skirti stabilizacinės raumenų sistemos stiprinimui, raumenų balanso gerinimui bei kokybiškam ir visapusiškam apšilimui prieš žaidimą. Nepamirškite nė vienos veikloje dalyvaujančios kūno dalies: kaklo, pečių juostos, alkūnių, riešų, pirštų, krūtininės ir juosmeninės nugaros dalies, klubų, kelių, čiurnų ir pėdų. Jei visgi skausmo nepavyksta išvengti, nedelskite ir pasikonsultuokite su traumatologu, reabilitologu ar kineziterapeutu.“

Dalintis

Neatidėliokite, rūpinkitės savimi

Registruokitės
Gaukite mūsų naujienas ir akcijų pasiūlymus!

Gydytojų patarimai ir specialios akcijos tik prenumeratoriams